تاریخچه عکاسی با دوربین
برخی به اشتباه بر این باور هستند که عکاسی همواره با استفاده از دوربین و لنز انجام میشود. درست است دوربین به منزله قلم برای نقاش و یا چکش برای نجار است، اما واقعیت این است که در زمانهای قدیم، بسیار قبلتر از روی کار آمدن اولین کمپانی ساخت دوربین به نام کداک در سال 1888، هنر عکاسی کشف شده و مورد توجه قرار گرفت. دوربین تاریک خانهای (Camera Obscura) به عنوان اولین دوربین بدون لنز شناخته میشود. این دوربین که شامل یک جعبه و یا اتاقی تاریک با یک سوراخ ریز در یکی از ابعاد آن میشد، وسیلهای بود که ارسطو و اقلیدس سعی داشتند با آن باور غلطی که در بین مردم رایج بود را تغییر دهند. در زمان یونان باستان، مردم فکر میکردند که اشیاء به واسطه نوری که از چشم ساطع میشود، قابل دیدن هستند. آن ها، صفحهای نیمه مات در پشت دوربین تاریک خانهای قرار دادند و سعی کردند تا با اثبات دیده شدن تصویر به کمک بازتاب نوری که از آن به صفحه میتابد، خلاف این باور غلط را ثابت کنند. کشف پدیده دوربین تاریک خانهای آغازی بود برای تکامل عکاسی و پیدایش دوربین عکاسی. در این مقاله نگاهی داشتیم به این هنر پرطرفدار.
عکاسی با دوربین
واژه عکاسی در زبان انگلیسی فتوگرافی (Photography) نامیده میشود و از دو بخش فوتو و گرافی تشکیل شده است. در زبان یونانی فوتو به معنای نور و گرافی به معنای نمایش چیزی با استفاده از خط و یا نگارش میباشد. بنابراین معنی لغوی فتوگرافی را میتوان نقاشی با نور شرح داد. اما اگر بخواهیم مفهوم خاص و جامع تری برای این واژه بیان کنیم، عکاسی را ثبت لحظات و ایجاد تصویری از آن، میخوانیم. عکاس نیز شخصی است که با هنر خود و در نظر گرفتن فاکتورهایی خاص، به ثبت لحظات میپردازد.
از چند قرن پیش که بشر موفق به ثبت لحظات با استفاده از وسیله ای به نام دوربین شد، عکاسی به یکی از محبوبترین و شناخته شدهترین فعالیتهای هنری تبدیل گشت و پس از آن عکاسان زبدهای مانند عباس عطار در ایران و هانری کارتیه برسون، اَرون سیسکیند و من رِی ( از دوستان صمیمی سالوادور دالی) در سایر نقاط جهان ظهور کردند.عکاسی در زیر مجموعه هنرهای ترسیمی قرار میگیرد و به هنر سوم هم مشهور است.
عناصر سه گانه دوربین عکاسی چه هستند؟
گرفتن دوربین به دست و عکس گرفتن از هر پدیده و صحنهای که پیش روی ماست را نمیتوان هنر عکاسی خواند. عکاسی با دوربین اصول و قواعدی دارد که هر عکاسی ملزم به دانستن آنها میباشد. نور مهمترین فاکتور در عکاسی است که بر اساس آن بسیاری از قابلیتهای دوربین تنظیم میشود. دریچه دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر عناصر سه گانه دوربین هستند که وظیفه تنظیم نور و کیفیت تصویر را دارند.
دریچه دیافراگم
دیافراگم دریچهای در لنز دوربین است که وظیفه رساندن نور به حسگرها و تنظیم میزان نور دریافتی را بر عهده دارد. هر چقدر دریچه بزرگتر باشد نور بیشتری به حسگر میرسد، در این هنگام میتوان با زیاد کردن سرعت شاتر، میزان نور ورودی را کنترل کرد.
ایزو (ISO)
ایزو میزان حساسیت دوربین به نور را کنترل میکند. هر چه ایزو بالاتر باشد، نور دریافتی بیشتر بوده و تصویر دانه دار میشود. به همین خاطر عکاسان حرفهای تلاش میکنند تا ایزو از 1000 بالاتر نرود.
سرعت شاتر
پردهای که در داخل دوربین DSLR وجود دارد، شاتر نامیده میشود. مدت زمانی که شاتر باز میشود تا نور به حسگر برسد را سرعت شاتر میگویند. اگر سرعت شاتر بسیار زیاد باشد، میتوان با دوربین قطره آب در حال چکیدن را منجمد کرد. اما هنگامی که سرعت شاتر پایین باشد، تا هنگام بسته شدن شاتر هر نوری که جلوی لنز قرار داشته باشد را ثبت میکند و به همین خاطر اجسام در حال حرکت تار میشوند.
چه دوربینی برای من مناسب است؟
خرید دوربین و انتخاب بهترین برند آن دغدغه بسیاری از عکاسان تازه کار و کسانی است که به تازگی شروع به یادگیری عکاسی کردهاند. قبل از تهیه دوربین مورد نظرتان بهتر است سه سوال را از خودتان بپرسید و بر اساس پاسخهایتان دوربین مناسب را تهیه نمایید.
چه کاری با دوربین میخواهید انجام دهید؟
اگر به عکاسی به چشم یک سرگرمی و حرفه نگاه میکنید، دوربین دیجیتال تک لنزی بازتابی (DSLR) بدون آینه برای شما بهترین گزینه است. اما اگر قصد تان درست کردن فیلم، ویدیو های کوتاه و وبلاگری میباشد، دوربین های بدون آینه میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چنانچه دوربین را فقط برای گرفتن عکسهای معمولی و استفاده خانوادگی احتیاج دارید، پس دیگر خودتان را درگیر نکات پیشرفته و تکنیکی نکرده و یک دوربین کامپکت یا P&S تهیه کنید!
مهارت عکاسی شما در چه سطحی است؟
اگر همچنان در حال یادگیری عکاسی هستید و مهارت تان هنوز جای رشد دارد، یک دوربین مبتدی DSLR و یا دوربین بدون آینه ایده آلترین برای شما است. چرا که لنز آن قابل تعویض و بسیاری از تنظیمات آن دستی میباشد و به شما این فرصت را میدهد تا هم زمان با رشد و پیشرفتتان، قابلیتهای جدیدی نیز به دوربین اضافه کنید.
تا چه میزان میخواهید برای خرید دوربین هزینه کنید؟
بسیاری از افراد هزینههای گزافی را برای خرید دوربینهای بسیار پیشرفته صرف میکنند، درحالیکه به بسیاری از قابلیتهای دوربین نیازی ندارند. معیارهای یک دوربین خوب را کاربرد و هدف شما از عکاسی تعیین میکند. به همین دلیل توصیه ما این است که قبل از این که برای خرید بهترین دوربینی که معرفی میشود، اقدام کنید، به این فکر کنید که چه دوربینی کار شما را راه انداخته و کیفیت مطلوب را به شما ارائه میدهد.
اتاق فرار یک بازی ایده آل برای آن دسته از افرادی است که همیشه آرزو داشتند تا به جای نقش اول ویدیو گیم، کتاب یا یک فیلم مورد علاقهشان بودند. این بازی را میتوان به صورت چند نفره انجام داد، شما و دوستانتان در یک اتاق حبس میشوید و باید با حل معما و روبه رو شدن با چالشهای مختلف راه فرار را پیدا کنید. هر اتاق، چندین سناریوی مختلف دارد مثل فرار به عنوان یک جاسوس بینالمللی، گریز از یک خانه جن زده یا حتی فرار از یک مقبره مصری. بازیکنان باید از معماها، راهنمایی ها و سرنخ های موجود در اتاقها استفاده کنند و در زمانی محدود زاه فرار از اتاق را پیدا کنند. در این مقاله به معرفی این بازی و تاثیر آن بر ذهن میپردازیم.
اتاق فرار از کجا شروع شد؟
اولین اتاق فرار مدرن توسط یک انتشارات ژاپنی به نام SCRAP در کیوتو به وجود آمد و به صورت یک بازی 5-6 نفره در یک اتاق انجام شد، اما حالا SCRAP با رویدادهای فرار چند هزار نفره در یک مکان مشترک شناخته میشود. از آن زمان این بازی تبدیل به یک رویداد بینالمللی شده و در بیش از 60 کشور جهان از جمله ایران اجرا میشود.
برخی از مزایای اتاق فرار برای سلامتی ذهن
یادگیری مسائل جدید
پیدا کردن و کشف حقایق جدید و آموزش آن به دیگران در ذات انسان است. در دوره مدرن که سرعت و بازده بالا حرف اول را در جهان میزند، ما از مطالعه کتب قطور فاصله گرفته و فرصت خواندن این مطالب را نداریم. در اتاق فرار ما به صورت مستقیم و محسوس محیط را تجربه کرده و در آن غوطه ور میشویم. محیطی که ما را ترغیب به تعامل فیزیکی با تکنولوژی ها، متون و کدها میکند. یک تجربه تعاملی واقعی که همتا ندارد.
در ادامه ما به مزایای اتاق فرار برای سلامتی می پردازیم.
تحریک حواس
زیبایی اتاق فرار این است که شما مرکز تحرکات هستید. این زمانی است که شما بیشتر از بینایی، لامسه، بویایی و دیگر حواس خود نسبت به محیط استفاده میکنید. زمانی که شما وارد اتاق فرار می شوید، حواستان تحریک میشود، چرا که غریزه بقا در شما فعال شده و با تیم خود شروع به پیدا کردن راه خروج میکنید.
بهینه سازی مهارت های حرکتی
حل کردن پازل ها باعث بهینه سازی مهارت های حرکتی میشوند، که گاهی اوقات به اصطلاح، آن را "هماهنگی دست و چشم" و یا "آگاهی فضایی" نیز خطاب میکنند. همانطور که ما رشد کرده و بزرگتر میشویم، آگاهی ما نیز از دنیای اطراف افزایش پیدا میکند. تعامل و فعالیت های منحصر به فرد این بازی به بهینه سازی مهارت هایی از قبیل تخمین فاصله و واکنش های فیزیکی به موقع کمک میکند. حل پازل ها در دنیای سه بعدی در اتاق فرار موقعیت هایی را فراهم میکنند که فعالیتهای اجتماعی زیادی، توانایی فراهم کردن آن را ندارند.
افزایش توانایی در برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی
انسانها به تعامل اجتماعی نیاز دارند و این در غریزه ماست. هنگامی که تحت فشار قرار می گیریم، برای حل چالشها مجبور به تعامل با محیط اطراف می شویم. اتاق فرار هایی مثل اسکیپ کیوب، تیم ها را در شرایطی قرار میدهند که تعامل اجتماعی، برای پیروزی در آنها حیاتی است. از آنجایی که ما در دنیای دیجیتال غوطه ور هستیم، صحبت کردن به صورت رودررو ممکن است روز به روز برای ما کمتر اتفاق بیفتد، اتاقهای فرار، ما را به مشارکت در بحثها و مکالمه با یکدیگر ترغیب میکنند.
افزایش توانایی حافظه
همانطور که همگی می دانیم، با افزایش سن حافظه ما با مشکلاتی روبرو میشود. پازل ها و چالش ها میتوانند یک راه عالی برای تقویت حافظه باشند، چرا که در تعامل با کدها، نمادها و یا زبان همراه هستند، بعضی از اتاق های فرار مثل اتاق فرار اسکیپ کیوب شما را ملزوم به تمرکز و صرف انرژی برای به یاد سپردن برخی اطلاعات و استفاده از آنها در مراحل بعدی بازی میکنند. این تمرین می تواند تاثیر مثبت بسزایی بر روی تقویت حافظه داشته و به ما در زندگی روزمره کمک شایانی کنند.
افزایش آگاهی
از آنجایی که ما در فضایی ناشناخته شروع به اکتشاف می کنیم و از دنیای روزمره خود به صورت موقت فاصله گرفته و در دنیایی جدید مجبور به کسب اطلاعات و استفاده از آنها به صورتی منحصر به فرد برای پیروزی در چالشها میشویم، این امر باعث تقویت توانایی جذب اطلاعات و استفاده موثرتر از آنها میشود.
افزایش حس شادی و رضایت از زندگی
با اطلاعات جدیدی که کسب و به صورت خلاقانه از آن استفاده کردیم، بعد از خروج از اتاق فرار حس رضایت و لذت زیادی خواهیم داشت، هنگامی که در حال حل چالش ها در اسکیپ روم هستیم آدرنالین خون ما افزایش پیدا کرده و هنگام خروج از اتاق حس موفقیت به ما دست خواهد داد.
امروزه در بسیاری از کشور ها از جمله ایران اتاق فرار وجود دارد و مخاطبان زیادی را جذب خود کرده است، مجموعه اسکیپ کیوب با چهار شعبه (توچال، بلوار دماوند، ایران مال، اپال) با هفت اتاق فرار جذاب، در این زمینه جزو تیم های موفق است.
اتاق فرارهای این مجموعه شامل:
اتاق فرار Ocean Six: برگرفته از فیلم های Ocean’s Eleven به مدت زمان 70 دقیقه شما را به چالش میکشد.
اتاق فرارDead End: الگو گرفته از سری بازی های Silent Hill شما را به مدت 90 دقیقه با ترس و دلهره به کشف معماها و حل آنها فرا می خواند
اتاق فرار Los santos: پلیسی و سیاسی و بسیار دشوار به مدت 90 دقیقه هوش شما را زیر ذره بین قرار میدهد.
اتاق فرار Behind The Bars: بر پایه داستانی از جنگ جهانی دوم، شما باید از زندان نازی ها فرار کنید.
اتاق فرار Blow your Candles: در 70 دقیقه باید معمای یک قتل را به سرانجام برسانید.
اتاق فرار Movie Night: براساس اتفاقی واقعی در سال 2012.
اتاق فرار My name is Sydney: مرتبط به سناریوی Dead End تدوین شده و 75 دقیقه مملو از ترس و دلهره.
ایرانسل تاکنون موفقیتها و رویدادهای مهمی را برای خود رقم زده و همواره تلاش میکند تا بتواند بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به کاربران خود ارائه دهد. ایرانسل از این دست آورد، یعنی توسعۀ فناوری نسل پنجم شبکه، بهره برده و از آن به عنوان اساس اقتصاد دیجیتال یاد می کند. همچنین در نظر دارد تا در آینده، سایتهای جدید بیشتری از نسل پنجم تلفن های همراه در نقاط دیگر تهران و نیز سایر شهرهای کشور راه اندازی نماید.
ایرانسل همواره، و از زمان روی کار آمدن خود تا به کنون ثابت کرده که از نیازهای کاربران خود باخبر بوده و در جهت رفع این نیازها، اقداماتی را انجام داده است. ایرانسل که اپراتوری سراسری و محبوب در بین مردم کشور است برای اولین بار در ماه مرداد سال جاری در ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور خبرنگاران، موفق شد با دستیابی به سرعت 1.5 گیگابایت بر ثانیه رکورد پرسرعتترین اینترنت کشور را بشکند. این دست آورد از مهمترین موفقیتهایی است که ایرانسل میتواند تا مدتها به آن افتخار کند. چرا که با این کار توانسته است اولین جایگاه را در بین اپراتورهای کشور برای ارائه بالاترین سرعت اینترنت کسب کند.
به نقل از پایگاه خبرگزای رندباز؛ ایرانسل در تاریخ سوم دی ماه سال 1399، بار دیگر موفق به ثبت رکورد پرسرعتترین اینترنت کشور در شبکه 5G، با سرعت دو و نیم گیگابایت بر ثانیه، گردید. بیژن عباسی آرند، مدیر عامل شرکت ایرانسل، در صفحه اینستاگرام خود این موفقیت ایرانسل را اعلام نمود.
به طور کلی مرداد ماه سال 99 ماهی پر از موفقیت و دست آورد برای این اپراتور محبوب و پیشرو به حساب می آید. اولین رویداد در اولین روز مرداد انجام گردید، که شامل راه اندازی فناوری نسل پنجم تلفنهای همراه بود. ایرانسل در روزهای بعد سه سایت 5G خود را راه اندازی و برای بهره برداری آماده کرد. اولین سایت در همان روز اول مرداد راه اندازی شد و در هفتم مرداد، کاربران قادر به استفاده از دومین سایت نسل پنجم تلفن های همراه شدند.
راه اندازی سومین سایت 5G به فاصله بیش از یک ماه، در 21 آبان 99 در دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس انجام پذیرفت. دو سایت دیگر در داخل ساختمان قرار دارند، بنابراین سایت سوم 5G اولین سایتی است که در فضای باز و خارج از ساختمان راه اندازی شده است. با تاسیس این سایت، کاربرانی که سیم کارت ایرانسل دارند، درصورتی که گوشی موبایل آنها از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی کند، میتوانند به این سایت متصل شده و از اینترنت پرسرعت بهره ببرند.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
همانطور که پیشتر گفته شد، اپل تنها 4 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص میدهد. اما با این وجود، این برند دارای سهم 18 درصدی در ارزش بازار میباشد. بنابراین میتوان این طور نتیجهگیری کرد که سهم ارزش بازار هر تلفن همراه، ارتباطی به تعداد وارد شده آن به کشور ندارد. به عنوان مثال، تعداد گوشیهای اپل وارد شده به کشور (۵۳۷ هزار معادل 4 درصد از سهم بازار) بسیار کمتر از گوشیهای نوکیا (۲ میلیون و ۲۸۱ هزار معادل 15 درصد از سهم بازار) میباشد. اما بر اساس آمار ذکر شده، سهم ارزش بازار برند اپل 18 درصد و برند نوکیا 2 درصد میباشد. در این نمودار این بار هم سامسونگ و شیائومی سهم بیشتری نسبت به اپل، به ترتیب 48 و 20 درصد، دارند. سهم هواوی در ارزش بازار ایران نیز 10 درصد گزارش شده است.
هنگامی که در اتوبوس نشستهاید، به گوشیهایی که افراد حاضر در اتوبوس به دست دارند، نگاه کنید. چه گوشی های موبایلی بیشتر از سایر موبایلها در دست افراد دیده میشود؟ چند نفر را می بینید که با گوشی سامسونگ خود سرگرم باشند؟
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ طی 12 ماه گذشته، بیش از 15 میلیون گوشی موبایل وارد کشور شدهاند و در این میان برخی از برندهای موبایل سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص میدهند. این مسئله تا حد زیادی به میزان محبوبیت و قیمت تلفنهای همراه وابسته میباشد. بیشترین گوشیهایی که وارد ایران شدهاند شامل سامسونگ، شیائومی و نوکیا میشود. بدین صورت که در طی سال اخیر، از پاییز 98 تا 99، ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار دستگاه موبایل سامسونگ به کشور وارد شده و سهم این برند را در بازار ایران به 48 درصد رسانده است. در این میان، میزان فعال سازی گوشیهای موبایل سامسونگ نیز ۴ میلیون و ۸۳۹ دستگاه گزارش شده است.
پس از سامسونگ برندهای شیائومی، نوکیا و هواوی به ترتیب 18، 15 و 10 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص دادهاند. حتما از خود میپرسید که گوشیهای اپل که در طی چندین سال اخیر به کررات در دست افراد دیده شده است، چه سهمی در این بازار دارد؟ بر اساس نموداری که از سهم تعدادی واردات برندهای گوشی بازار ایران در ۱۲ ماه گذشته گزراش شده است، گوشی اپل تنها 4 درصد از این نمودار را اشغال میکند. اما قابل ذکر است که با وجود سهم اندک اپل در بازار ایران، این برند دارای سهم ارزش 18 درصد می باشد. بعد از اپل نیز گوشی آنر با سهم 2 درصد در نمودار نمایش داده میشود.
آمار نشان میدهد که میزان سهم هر برند گوشی در بازار لزوما برابر با سهم فعال سازی آنها نمیباشد. به عنوان مثال سهم فعال کردن گوشیهای سامسونگ در 12 ماه گذشته در ایران، ۵۲ درصد بوده و سایر برندها مانند شیائومی و اپل به ترتیب ۱۹ و 5 درصد بوده و سهم فعال سازی نوکیا و هواوی هر دو 11 درصد گزارش شده است.
مجموع تمامی گوشی های موبایلی که در 12 ماه گذشته وارد کشور شده اند، 15.16 میلیون میباشد که در این میان، تعداد واردات گوشی در دی ماه 98 به بیشترین تعداد خود (1.73میلیون) رسیده است. پس از آن بیشترین تعداد واردات گوشی موبایل 1.72 میلیون در تیر ماه 99 صورت گرفته است. تعداد گوشیهای مسافری، یعنی آنهایی که مسافران از کشورهای خارجی به ایران آوردهاند، نیز در ماه دی و تیر 200 هزار و 50 هزار بوده است. بیشترین میزان واردات گوشیهای مسافری در ماه اردیبهشت سال 99 صورت گرفته است که تعداد آن به بیش از 200 هزار دستگاه میرسد. تعداد گوشیهای وارد شده در فروردین ماه 99 کمتر از ۴۰۰ هزار است که دلیل آن تعطیلات سال نو میباشد.
در مدت زمانی نزدیک به ۴ ماه، بانک مرکزی ارز واردات موبایل را تخصیص نمیکرد. یعنی ارز تنها به شرکتهای کمی تخصیص داده میشد. این سیر نوسانی واردات گوشی در نهایت باعث شد که در ماه آبان تنها ۹۷۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شود و واردات گوشیهای مسافری نیز به حداقل میزان خود برسد. در ماه شهریور بیشترین میزان فعال سازی گوشی (۱/۵۳ میلیون دستگاه) و در فروردین ماه کمترین این میزان (۷۷۰ هزار دستگاه) را شاهد بودیم. همچنین بیشترین میزان فعالسازی گوشی مسافری در اردیبهشت سال 99 معادل کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه گزارش شده است.
با مشاهده آمار جهانی گزارش شده در باب گوشی های موبایل و مقایسه آن با آمار ایران میتوان به نکاتی که در دادمه ذکر شده است پی برد:
در طی دو سال گذشته، سهم بازاری برند سامسونگ در هیچ کشوری به بیش از 22 درصد نرسیده است. این در حالی است که سامسونگ حدود یک دوم از سهم بازار موبایل ایران را دربردارد.
در میان برندهای گوشی، 7 عدد از آنها 80 درصد از سهم بازار جهان را به خود اختصاص دادهاند. اما در ایران تنها 5 برند گوشی حدود 97 درصد از این سهم را دربر میگیرند.
سامسونگ نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها نیز محبوبیت زیادی داشته و به میزان زیادی به کشورهای مختلف وارد میشود. اما برندهای دیگری مانند نوکیا، با این که در ایران در دست افراد بسیاری دیده میشود، اما دارای سهم چندانی در بازار موبایل جهان نمیباشد.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز
اولین نکتهای که درباره فناوری این گوشی موبایل وجود دارد، تغییر رنگ صفحه قرار گرفته در زیر پنل پشتی این گوشی موبایل میباشد. بدین طریق که اکسید فلز موجود در این صفحه در برابر ولتاژهای متفاوت، واکنش نشان داده و بر اثر تغییر حالت والانس یونهای فلزی، رنگهای متفاوتی به نمایش در میآیند. در این مدل گوشی طراحی پنل پشتی بین رنگ نقرهای و آبی تیره تغییر میکند. بر اساس گفته شرکت وان پلاس، این تغییر رنگ در اعلام نوتیفیکیشنها میتواند بسیار کاربردی و مفید واقع شود.
کمتر از یک دهه از شروع به کار یکی از موفقترین برندهای گوشی موبایل چین، وان پلاس، میگذرد. این کمپانی تازهکار در همین مدت کم طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا برای خود دست و پا کرده است. اگر طرفدار و پیگیر گوشیهای وان پلاس باشید، حتما تا به حال مدل 8T Concept را مشاهده و یا نام آن را شنیدهاید. تفاوتی که این گوشی موبایل با مدل 8T دارد، این است که فناوریهای خاصی را که وان پلاس مدتی است برای تولید آنها تلاش کرده است، به مخاطبان نشان دهد. بنابراین این مدل مفهومی وان پلاس 8T ، تولید نشده و بیشتر جنبه نمایشی دارد. آن طور که پیداست، وان پلاس 8T Concept توسط یکی از زیر مجموعههای وان پلاس که OnePlus Gaudiنام دارد طراحی شده است. 39 طراح از شنزن و تایپه و نیویورک و هند در این تیم مشغول به کار هستند.
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ دومین مدل مفهومی وان پلاس به تواناییهایی غیرمنتظره نظیر تغییر رنگ پنل پشتی و همچنین سیستم رادار امواج میلی متری مجهز است. گوشی وان پلاس 8T Concept تنها برای نمایش انواع فناوریهای وان پلاس بوده و به تولید انبوه نخواهد رسید، ولی احتمالا وان پلاس بخواهد از چنین قابلیت هایی در گوشیهای بعدی خود بهره ببرد.
دومین مورد گوشی وان پلاس 8T Concept که قابلیت شگفت انگیزی به آن داده است، بکارگیری سیستم راداری امواج میلی متری بوده که میتواند در سطح میلی متری امواج الکترومغناطیسی را دریافت کرده، انتقال داده و اشیاء را شناسایی کند. تمامی این کارها در هر شرایط نوری انجام پذیر میباشند. با این فناوری دوربین گوشی موبایل قادر به تشخیص ژست و حالت بدن بوده و فعالیتهای گوشی از طریق تغییر حالت بدن فرد امکانپذیر خواهند بود. به عنوان مثال هنگامی که تلفن همراهتان زنگ میخورد، میتوانید تنها با تکان دادن دستتان تماس را پاسخ دهید. اما این رادار امواج میلی متری کاربرد دیگری نیز دارد، در اپلیکیشنی که این گوشی تدارک دیده است، از رادار امواج میلی متری برای تشخیص حرکت قفسه سینه افراد هنگامی که نفس میکشند استفاده میشود تا بتواند تعداد نفسهای افراد را در یک بازه زمانی معین نشان دهد.
همان طور که پیشتر گفته شد، گوشی وان پلاس 8T Concept تنها برای نمایش انواع فناوریهای وان پلاس بوده و به تولید انبوه نخواهد رسید. اما احتمال میرود که این شرکت قصد داشته باشد تا از این فناوریها، اما با اشکال و انواع متفاوت در سایر مدلهای گوشی موبایل بهره ببرد.
منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز